Skidträning för LKK-ungdomar genom kul samarbete!

I samarbete med skidklubben BAIK drar vi nu igång ett initiativ och erbjuder skidträning/barmarksträning för ungdomar. Ingen tidigare skidvana krävs utan upplägg och innehåll anpassas för att passa alla!

Luleå Kajakklubb och Bergnäsets AIKs skidsektion inleder ett samarbete där vi startar upp skidinspirerad ungdomsträning för klubbarnas ungdomar. Första tillfället blir torsdag den 26/10. Samling kl.18.00 vid värmestugan på Ormberget. Vi siktar på att köra ett pass i veckan inledningsvis och när det blir nog med snö byts barmarksträningen ut mot skidor. Ledare är Alexander Engman som är utbildad skidtränare. Inriktningen kommer att vara på rolig träning och rörelseglädje och riktar sig till ungdomar från 13 år och uppåt. För de ungdomar som har olika vintersporter/aktiviteter är vår starka övertygelse att det är bra att hålla på med flera olika idrotter och rekommenderar bestämt att prioritera vintersporter före att delta i klubbens vinteraktiviteter.

Publicerad: 2023-10-18

Senast uppdaterad: 2023-10-23