Luleå Kajakklubb

Om LKK

LKK grundades 1935 och har sedan dess haft ett antal olika hemadresser runtom i Luleå. Idag återfinns vi vid Björkskatafjärden där vi förfogar över ett fint klubbhus med omklädningsrum med dusch och bastu, gymnastikhall, gym, mötesrum, kök och samlingslokal.

Ner mot fjärden ligger våra kanotförråd som inrymmer såväl klubbens egna kajaker och kanadensare som privata kajaker. Vi har även en nybyggd verkstad och förrådsutrymmen.

Verksamhetsmässigt bedriver LKK huvudsakligen tränings- och tävlingsverksamhet inom disiplinen slätvatten, som är den största grenen inom Svenska Kanotförbundet.

Klubbens slogan "Vår gemenskap föder framgång" genomsyrar verksamheten och för ständigt vår verksamhet framåt såväl på som utanför vattnet!

Vill du bli medlem, klicka här. Varmt välkommen till Luleå Kajakklubb!

Publicerad: 2022-11-26

Senast uppdaterad: 2023-02-17