Träning och Tävling

Luleå Kajakklubb bedriver tävlingsverksamhet som passar alla, allt från tävlingar på kanotstadion i Luleå för nybörjare till Svenska Mästerskap för ungdomar och till seniorer.

LKK har under många år av klubbens historia skördat stora framgångar på tävlingsbanan och flera LKKare har representerat Sverige i olika landslagssammanhang på ungdoms-, junior- och seniornivå. Klubben har ofta återfunnits i toppen av den årliga SM-veckans "klubbtävling". 2011 slutade Luleå Kajakklubb som vinnare i klubbtävlingen, den hittills enda segern.

Tävlingar anordnas varje år av klubbar runt hela Sverige.

Luleå Kajakklubb ägnar sig mest åt tävling inom grenen "Sprint". Inom kanotidrotten finns även en mängd andra tävlingsgrenar, såsom maraton, kanotpolo, kanotslalom, freestyle etc. Kolla in hela utbudet på Svenska Kanotförbundets hemsida Länk till annan webbplats..

Publicerad: 2022-08-16

Senast uppdaterad: 2022-11-26

Författare: Thomas (Efternamn saknas)