Äntligen på vattnet igen!

Vintern må kännas lång, men nu är paddlingssäongen 2024 igång igen.

Isen på Björkskatafjärden utanför klubben brukar släppa sitt grepp strax innan 15 maj. Som tur är finns Aronstorpsviken, i klubben känd som "Aronstorpsviken" där närliggande industrier släpper ut en del varmt vatten. Runt månadsskiftet mars/april brukar det vara paddelbart, i år envisades dock isen med att ligga kvar till efter 10 april. I lördags var det dock äntligen premiär då fem medlemmar från klubben var på plats och tog de första paddeltagen på vattnet efter många mil på paddelmaskin inne på klubben under vintern.

Inledningsvis är det de äldre ungdomarna som paddlar i värmeverket men inom kort siktar vi på att dra ihop några paddlingar även för de yngre.

Under lördagens premiärtur fick vi besök av Johannes Saario som tog några bilder, han finns på Saariophoto på instagram om du är nyfiken att kolla in fina sportbilder med fokus på längdskidåkning.

Publicerad: 2024-04-14

Senast uppdaterad: 2024-04-14